Sunday, September 24, 2006

ماه دوست داشتنی رمضان

الهی به مستان جام شهود به عقل آفرینان بزم وجود
به آنانکه بی باده مست آمدند ننوشیده می می پرست آمدند
دلم مجمر آتش تور کن گلم ساغر آب انگور کن
به ساغر کشان شراب ازل به می خوارگان می لم یزل
به عشقی که شد از ازل آشکار به حسنی که شد عشق را پرده دار
دلم مجمر آتش تور کن گلم ساغر آب انگور کن
در این حال مستی صفا کردم تو را ای خدا من صدا کردم
از این روزگاری که من دیده ام چه شبها خدا یا خدا کرده ام
نهادم سر سجده بر خاکت به درگاهت آن شب دعا کردم
شرار عمر فانیم من طلوع جاودان تویی تو
نشان ناتوانیم من توان بی نشان تویی تو
تو شور عشقم داده ای مرا تو رسوا کرده ای
به کوی اهل دل مرا تو مست و شیدا کرده ای
کجا روم که چاره ساز ای خدا تویی
نیاز هر چه بی نیاز ای خدا تویی

1 Comments:

Blogger sohrab ghavami said...

به آنانکه بی باده مست آمدند

9:53 AM  

Post a Comment

<< Home